אודות שביל ישו

שביל ישו, הינו שביל שמנסה להתחקות אחר האתרים המרכזיים בהם פעל ישוע. לאחר האירוע בבית הכנסת שבסופו ניסו להשליכו מההר, עזב ישו את עירו. ישו פנה לאזור טבחה בו התרחש עיקר פעילותו ועל פי המסורת באזור זה חולל ניסים רבים.

סיפור דרך

לדברי הועדה לסימון שבילים השביל מתחיל בטיילת, מעוז סימן אותו מהעיר העתיקה. בכל מקרה יש למשוך למעלה לכיוון סנט גבריאל. בצומת ישנה כיכר והשביל מושך למטה (הסימנים אינם בולטים במיוחד) מול הכיכר מצוי מנימרקט.

לאחר שעוזבים את השטח העירוני מגיעים לדרך עפר, בהמשך מגיעים ל- T אורכו גדר המקיפה כרם זיתים, יש לפנות שמאלה. השביל בשלב מסוים מתנתק מדרך העפר, כנראה לתוך הכרם. אין חשיבות וצורך לחפשו! פשוט להמשיך עם דרך העפר עד לכביש (כביש מס' 700). יש להמשיך בצד הכביש בצמוד למעקה הבטחון.

חוצים את כביש מס' 79 ולהמשיך על דרך העפר כ-2 ק"מ. מגיעים ל-T ישר למעלה על הרכס ציפורי, ממולנו ישר בוסתן עם מספר ברושים, לפנות שמאלה. לאחר כרם הזיתים השביל פונה על דרך העפר שמאלה. הסימון נמצא באי תנועה ובחורף יהיה מכוסה בצמחייה. לאחר כמה עשרות מטרים פונים ימינה ודי קרוב מגיעים לכביש. הליכה של כמה עשרות מטרים ואנו בכניסה לציפורי העתיקה.

חוצים את הכביש וממשיכים על דרך העפר בצמוד לגדר, מימיננו החורשה. לאחר כ-50-100 מטר מתחברים לשביל ישראל. השביל הינו מקביל לשביל ישראל, מהפניה ימינה לתוך החורשה ועד לאזור הרפת בשולי משהד אין ולו סימון אחד (מאות מטרים).

שביל ישו נפרד משביל ישראל בדיוק במסגד של הכפר. יורדים ימינה, מגיעים לבית גדול עם חלונות כחולים, השביל פונה ימינה (לשים לב!).

לאחר הירידה בכפר כנא שהבית עם התמרים מימיננו מגיעים לרחוב חוצה, הסימנים נמחקו ויש לפנות ימינה, הולכים עד הכביש הראשי, הסימן על העמוד.

השביל ממשיך בגב של הכנסייה הקתולית כלפי מעלה.