אודות המסלול

נחל קנה – ואדי קאנא (מדבר יהודה)

נחל קנה הינו אחד משני הנחלים הנושאים את אותו השם! נחל קנה נוסף נמצא בשומרון ומתחבר אל הירקון.

את נחל קנה ניתן לבצע בשתי דרכים באם הוגדרה נקודת השיא כראש קנה: מהכניסה לפתחה של הנחל ישנם שני שבילים, ס"ש ירוק וס"ש כחול.

ההליכה על גבי ס"ש הכחול הינה בערוץ הנחל, כעבור כ-500 מטר מגיעים לקטע קצר העובר על גבי בולדרים. בסיומו הולכים על המפנה הצפוני של הגדה הדרומית של הנחל, הליכה אתגרית בחלקה עם שיפועים תלולים. כעבור כ-700 מטר מתחילת המסלול מגיעים למפל התחתון של נחל קנה.

מפלים בנחל קנה

ישנם שני מפלים שאת המפל העליון הנמצא מעל המפל התחתון ניתן לראות רק באם עולים לרכס הדרומי.

מנקודה זו ניתן לחזור למפגש ס"ש עם הכחול ואו להמשיך בהליכה אתגרית ומסוכנת. באם בחרתם להמשיך בהליכה האתגרית המיועדת למטיילים מנוסים ביותר וזהירים, עולים בערוצון הנראה מדרום.

העלייה תלולה ביותר, בחלקה לאורך קונגלומרטים העלולים להתפורר. בתום העלייה מצוייה תצפית לעבר ים המלח. מנקודה זו מומלץ להמשיך בקו גובה על הרכס דרומה.

הדרך קשה אין שביל מסומן ובחלקו השיפועים חדים. בחלוף כמה מאות מטרים פוגשים את ס"ש הירוק המגיע מלמטה. ועמו ממשיכים לראש קנה.

באם בחרתם לחזור לפתחת הנחל, פונים דרומה עם ס"ש הירוק, הדרך במגמת עלייה נוחה ולאורכה מספר נקודות תצפית לעבר ים המלח ושמורת עיינות קנה. לאורך הדרך פוגשים מסלע רב של קונגלומרטים המעידים על זרימה עוצמתית שזרמה במקום בתקופות קדומות.

המסלול מסתיים בראש נחל קנה שאליו מגיעה דרך ג'יפים מכיוון רמת המדבר.

שמורת עיינות קנה

שמורת עיינות קנה הינה שמורה סגורה ולא ניתן לבקר בה! השמורה הקנתה לנחל את שמו בשל צמחי הקנה הרבים הגדלים בה.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות

תלכיד הנחלים – קונגלומרט

תלכיד הנחלים הוא שמה של תופעה בו רואים גושי אבנים, חלוקי נחל מאוגדים ונדמה שהודבקו בעזרת בטון. התלכיד נוצר בסביבה יבשתית קדומה, בערוץ נחל שמים זרמו בו בעוצמה רבה וסחפו איתם את כל הנקרה בדרכם.

הסחף התלכד עם הבוץ, והטין וקיבלנו "גוש" המכיל את אבני הסחף בתוכו.