הצעה ליום כיף לעובדים בקיסריה – יום גיבוש לעובדים בקיסריה

העיר קיסריה מציעה למבקר בה מספר אתרי ביקור, חלקם בעלי חשיבות היסטורית רבה, ומתקופות שונות.החל מתקופתו של הורדוס הבנאי הגדול, הצלבנים ששלטו בעיר החל מהמאה ה-12 הותירו את חותמם בעיר העתיקה, וכלה בתקופה המוסלמית. כל תקופה מספקת למבקר שלל אטרקציות.

העיר קיסריה כיום מוכרת למבקר והשרידים הרבים הנראים לה הוקמו על ידי הבנאי הגדול הורדוס. הורדוס שמטעמים כלכליים ופוליטיים החליט להקים נמל במקום בו אין מפרץ טבעי לכבודו של הקיסר. השיקול הכלכלי המנחה היה מעבר חיטה בדרך הים ממצרים לאירופא.

החיטה היוותה את מרכיב המזון העיקרי ובשל סערות בחורף תנועת הספינות הייתה בלתי רציפה ותושבי רומא סבלו ממחסור בחיטה, הורדוס תכנן לפתור את בעיית המחסור ולשם כך בנה את הנמל הגדול לתקופתו בעולם כולו.

גולת הכותר של בניית הנמל הייתה בניית שובר גלים בטכניקה חדשנית (גילוי המלט) אפשר את בנייתו. מורכבת בנייתו ועבודות הריתוך שבוצועו מתחת למים אינם נהירים לחוקרים עד עצם היום הזה.

הסיור בעיר העתיקה קיסריה מקיף מספר רב של מבנים היסטורים רובם מתקופת הורדוס אך לא רק. אין ספק שגולת הכותרת הינה ביקור בתאטרון הרומי שחלק ממושביו נשתמרו עד היום. כמו כן אפשר לבקר בהיפודרום, בבתי המרחץ, בארמונות במחסני הנמל, ובשער הכניסה לעיר. אלו הם מקצת מהאתרים לביקור.

אטרקציות לביקור בקיסריה העתיקה:

התאטרון הרומי

בית הכנסת שעל פי המסורת רבי עקיבא התפלל בו

הלטרינה

הארמון הצפוני

ההיפודרום

בתי המרחץ

הנמל העתיק

אזור המחסנים

המגדל אור

השער הצלבני

החפיר והחלקלקה

במקום מצוי מוזיאון שבו מייצגים השופכים אור על התקופה ועל בניית נמל (מומלץ ביותר)

מומלץ לשלב ביקור במוזיאון ראלי הנמצא בסמוך

אפשרויות לארוחות בקיסריה:

בקיסריה העתיקה מספר אפשרויות לארוחות והבחירה בהן הינה נגזרת של התקציב העומד ליום הכיף.

המסעדות בקיסריה מציעות מגוון מאכלים. תפריטים בשריים וצמחונים מוצעים אף הם. בעיר ישנן מסעדות כשרות.

מוזמנים לשלוח טופס בקשה לקבלת הצעה ליום כיף לעובדים בקיסריה – יום גיבוש לעובדים בקיסריה.