אודות המסלול

שביל רמות מנשה קטע מס 4 מחניון יופ ווסטרוויל לבנימינה הינו מסלול בדרגת קושי קלה. תוואי השטח קל למדי, רובו מסומן על דרכי עפר רחבות ונוחות להליכה. המסלול ברובו חשוף לשמש. בימי הקיץ החום יכביד על ההולך. בתקופת החורף נדרש לבדוק באם הנחלים אינם זורמים,הנחייה הנכונה לכל מקטעי השביל, אחרת המעבר יהיה כרוך בחצייה במים.  חלקים רבים של המסלול מסומן בצמוד לנחל תנינים, מרווחי הסימון הם גדולים ביותר והמרווחים לעיתים מאות מטרים בין סימן לסימן.הסימון בשביל זה מתאפיין באותן הבעיות שסובל המסלול הקודם מי שסימן את המסלול אינו מבין את צורכי המטיילים ואת חשיבותם לצערי. במקומות החשובים ביותר הסימנים אינם מוצבים כמו: בפיצולי דרכים, בפניות.  השביל מגיע לדרך המוביל, עם חיבורו עם דרך זו, הסימון בפיצול מראה צפונה ומנקודה זו הסימון אינו קיים (להולכים מבנימינה מזרחה)! . המלצתי להמשיך עם הדרך עד למעבר על גשרון, לפנות מזרחה, ולהעזר בגוגל מפות לניווט לעבר עין נילי.

המסלול מתחיל בחניון יופ ווסטרוויל הסמוך לכביש מס' 672, עם חציית הכביש מערבה, השביל במגמת ירידה מתונה מסומן על דרך עפר נוחה ורחבה. הליכה על פני כשלושה ק"מ ועד שחוצים את נחל תנינים על גבי מעבר אירי. המעבר חלק ומוצף במים. גובה המים משתנה בהתאם לעונות השנה. לאחר המעבר השביל פונה מערבה ועובר במעבר מטיילים. השביל ממשיך על דרך העפר הרחבה וחולף ביער פארק. בחלוף כ-2 ק"מ חולפים בסמוך לעין נילי הנמצאת משמאל. השביל עובר בסמוך וההחלטה לא להעבירו ממש בצמוד אליו תמוהה לחלוטין.

עין נילי הינו מקום המצוי בתוך חורשת איקליפטוס, מים צלולים הזורמים וחלקם נאגם בבריכה מלאכותית. במקום שולחן אבן לנוחות המטיילים.

השביל ממשיך בצפון לעין נילי והליכה קצרה מביאה את המטייל למעבר מטיילים שאותו חוצים לעבר השטח החקלאי ולמטעי הנשירים. מקטע זה עובר רובו ככולו בתוך השטח החקלאי ועד חיבורו עם "דרך המוביל". ההליכה על דרך זו בכיוון דרום ופונים ימינה בדרך העפר המתחברת. בהמשך עוברים מעבר מטיילים הנמצא משמאל. השביל יורד בשולי החורש וכביש מס' 6 נראה משמאל. בהמשך השביל חוצה את כביש  6 ימינה ומיד שמאלהלעבר דרך העפר.

ההליכה בשולי מטעי הנשירים. השביל פונה שמאלה לעבר החורש. כעבור כמה מאות מטרים חוצים גדר שיש לפותחה (ולסוגרה לאחר המעבר).

בחלוף כ-1.5 ק"מ מגיעים לעץ חרוב מרשים, המאפשר עצירה ומנוחה בצילו. מגמת ההליכה הינה ירידה מתונה, חלק זה מוצל בחלקו, וסיימו מעבר מטיילים ופנייה שמאלה על דרך העפר. משמאל נמצא בית העלמין של הישוב אלונה, ניתן להצטייד במים במקום.

לאחר חציית הכביש עוברים בצמוד לסכר של נחל תנינים ופונים ימינה. ניתן להמשיך בדרך זו לעבר הרכס שממול בה מוצייה אמת הפירים הנסתרת מתקופת הורדוס. אפשר להיכנס לתוך האמה, ההליכה בתוכה מצריכה פנסים, והיא כרוכה בהליכה בטין עמוק מעל גובה הברכיים. הליכה אתגרית ושונה ומיועדת להרפתקנים שבינכם. מרחק ההליכה הוא כ-20 מטר ויוצאים המפיר שנמצא לאחריו.

המשך ההליכה הינה בצמוד לנחל תנינים (כמות הסימנים בקטע זה ועד בסמוך לכביש מס' 652 דלה ביותר והמרווחים לעיתים מאות מטרים בין סימן לסימן), כאשר חולפים בצמוד לעין אביאל, בריכה המקבלת מים, מקום להשתכשכות ורחצה. גובה המים הינו כמה עשרות ס"מ בלבד. בהמשך נמצאת פינת "זולה" שבנו המטיילים, עם ציליה ומזרנים.

השביל חוצה מחסום לכלי רכב וממשיך בצמוד לנחל עד שפונים שמאלה וחוצים את נחל תנינים על גבי גשר. לאחר החצייה הכיוון מערבה. השביל ממשיך על דרך העפר ולאחר שחולפים בצמוד לחוות הסוסים, השביל פונה דרום מערב וחוצה את כביש מס' 652 ומגיע למחצבת בנימינה.

ניתן ללכת את המסלול של שביל רמות מנשה קטע מס 4 מחניון יופ ווסטרוויל לבנימינה בכיוון ההפוך

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות