אודות המסלול

המסלול של שביל רמות מנשה קטע מס 3 מהר גחר לחניון יופ ווסטרוויל, הינו בדרגת קושי בינונית, עם עליות חדות מאוד על דרכי עפר. להולך בכיוון ההפוך הירידות מסוכנות ובחורף כשהאדמה בוצית מסוכנת ביותר. מקטע זה בניגוד לשאר המקטעים של שביל רמות מנשה מסומן די טוב ואין קושי מיוחד לעקוב אחר הסימנים.

הכניסה לעבר הר גחר על דרך עפר רחבה המתפתלת התוך החורש. בפיצול הראשון השביל פונה בזרוע השמאלית, עלייה תלולה מאוד אך אינה ארוכה במיוחד. המשכה על דרך עפר נוחה במגמת עלייה. השביל מתחבר שוב לדרך עפר וכעבור כמה עשרות מטרים פונה ימינה בחדות לעבר החורש. קטע זה אינו מתוחזק ואינו מטוייל יתר על המידה. זהו שביל עיזים, שלאחר שחוצה ואדיון מגיע לעלייה קצרה אך תלולה ביותר!, המשוכו בחורש הטבעי כ-1 ק"מ עש שחוצים כביש.

השביל יורד לתוך הערות בחורש ותחתית הערוץ פינה נחמדה ומוצלת, מים זורמים בערוצון, והפינהמוקפת עצי תות.

בהמשך חוצים את הכביש לעבר דרך עפר וממשיכיםכמה מאות מטרים. השביל עוזב את דרך העפר לעבר החורש שמאלה במגמת עלייה. תחילתה משופעת אך אינה קשה. השביל מתחבר לדרך עפר חשופה ונוחה, חוצה מעבר בקר, ומבצע שתי פניות שמאלה. בפניה השלישית השביל יורד לעבר החורש ובסוף הירידה פוגשים דרך עפר. לאחר חציית דרך העפר השביל מעפיל לעבר החורש, לקראת סופו העלייה הופכת לתלולה. בהמשך השביל נכנס לשדה קוצים עם קטע הליכה קשה ביותר ויש להצמד לימין עד כמה שניתן. בסופו מגיעים לדרך עפר ופונים בה ימינה.

קיבוץ משמר העמק נראה למטייל ובצמוד לגדר מצויה פינה לנוחות המטיילים.

הליכה קצרה ומגיעים לכביש מס' 6953. פונים צפונה לאורך הכביש ומיד ימינה לעבר הכניסה לקיבוץ, לפני שער הקיבוץ השביל פונה ימינה לעבר החורש. קטע הליכה יפה ביותר בתוך חורש המחפה על ההולך בו.לאחר מספר מאות מטרים השביל פונה בחדות שמאלה ומעפיל מעלה בתלילות רבה.

בחלוף כ-1 ק"מ משער הקיבוץ נראת בצד ימין סככה ובתוכה ריצפת פסיפס.

השביל ממשיך בתוך החורש, מתחבר לדרך עפר נוחה אך עוזב אותה שוב דרך מעבר מטיילים שמאלה ומעלה. השביל מגיע לדרך עפר נוחה ולאחר הפנייה שמאלה מגיע  צומת שבילים, מומלץ לעזוב את השביל ולפנות צפונה לעבר האנדרטה לבני הקיבוצים. מקום מרשים, עם נוף מדהים לעמק.

לאחר כ-1 ק"מ השביל חוצה מעבר בקר ונכנס לעבר החורש. בהמשך מגיעים לפיצול דרכים והסימן השחור מתחלף בכתום. מנקודה זו קטע הליכה תלול ביותר הנמשך כ-200 מטר.

המשך המסלול על דרכי עפר נוחות ובינות לחורש עד שחוצים את דרך העפר ועוברים במעבר מטיילים. השביל ממשיך על דרך עפר ומגמתו עלייה.בהמשך הליכה קלה על דרך עפר נוחה ובמגמת ירידה מתונה כאשר האגם נראה משמאל. ההליכה עד לחורשת האיקליפטוס שמאפשרת חנייה ונוחה ובה השביל פונה בחדות ימינה. הדרך במגמת עלייה מתונה ובחלוף כ-300 מטר מבצע פנייה שמאלה. מנקודה זו השביל מסומן בצמוד לגדר הליכה לא קצרה עד למפגש עם כביש הגישה לישוב אבן יצחק. הליכה קצרה על הכביש והשביל פונה שמאלה ומיד ימינה ונע בין החורש לבין הגדר המקבילה לכביש. סיום המסלול במעבר המטיילים.

המקום נקרא חניון ווסטרוויל, אך אל תצפו לא לחניון ולא לדבר המזכיר חניון! מדובר בהמשך של החורשה שבמקביל אליה מסומן השביל, חורשה שאינה מטופלת ואין בה מתקנים למען הנופשים.

את המסלול של שביל רמות מנשה קטע מס 3 מהר גחר לחניון יופ ווסטרוויל ניתן ללכת בכיוון ההפוך.