אודות המסלול

שביל רמות מנשה קטע מס 1 מעופר לעין חדוה

מסלול בדרגת קושי קלה עד בינונית. בימי הקיץ החום יכביד על ההולך מחד, אך המסלול בחלקו עובר בתוך החורש דבר המקל על המטייל. בעונת האביב המסלול נמצא בשיאו בשלל פריחות וחלקן נמשכות עד לחודש מאי. ניתן לראות: קוציץ סורי – אקנתוס, סחלב קדוש, אזוב מצוי, עכובית הגלגל ועוד מינם רבים. למטיילים בתקופת החורף נדרש לבדוק באם הנחלים אינם זורמים, במסלול טיול זה ובשאר המסלולים, אחרת המעבר יהיה כרוך בחצייה במים. במרבית המסלול הסימנים טובים, ואף טובים מאוד, למעט במקומות בהם הצמחייה מכסה את הסימנים. בקטעים אלו נדרשת עירנות רבה.

המסלול מתחיל בשער הדרומי של הישוב עופר בדרך המובילה לבת שלמה (השער פתוח כל הזמן והתושבים המקומיים אפילו לא זוכרים שהוא קיים). לאחר הליכה קצרה על דרך הגישה השביל פונה מזרחה. הליכה קצרה ועוזבים את השביל דרך מעבר בגדר לעבר החורש. ההליכה בקטע זה מעט לא נוחה בשל האבנים הזרועות לאורך הדרך. השביל עובר בתוך חורש ופוגש רכס. את הרכס מקיפים בכיוון דרום והנוחה

בהמשך עוברים שער והשביל יורד לעבר ואדי קטן, עם חצייתו המסלול במגמת עלייה מתונה. בסופה השביל נכנס לבת שלמה ומסומן ברחוב השסק לכל אורכו. בסמוך לשער הכניסה לישוב ישנה "חנווניה". ניתן להצטייד מצרכים להמשך הטיול.

עם היציאה מהשער חוצים את כביש מס' 70 ונכנסים לחלקה הדרומי של בת שלמה. הליכה קצרה והשביל נפרד מהישוב ויורד לעבר נחל דליה. המסלול חוצה את הנחל בשני מעברי אירים סמוכים, בחורף הם עלולים להיות מוצפים.

השביל מגיע לפארק אלונה ומעפיל לעבר הרכס. ההליכה ברובה בתוך חורש ים תיכוני היוצר חופה מעל ראשו של המטייל ובמגמת עלייה. מגמת העלייה נמשכת לאחר היציאה מהחורש על דרך עפר רחבה.על הדרך הרחבה והחשופה הולכים מאות מטרים עד שהשביל ממשיך בחורש נוסף. קטע זה הינו מוצל ומגמתו עלייה. לאחר כשני ק"מ יוצאים מהחלק המיוער לפתחה שמנגד נראה האלון הבודד ומעבר צמוד. חוצים את השער וממשיכים עם השביל לאורך הגדר ולאחר הליכה קצרה לעבר הרכס. בתום העלייה מגיעים לעץ אלון עבות. הדרך במגמת ירידה עד לתחנת השאיבה. מהתחנה הדרך רחבה ונוחה ולאחר הליכה קצרה השביל פונה מזרחה בחדות. הדרך נוחה וחולפים מתחת לכביש מס' 6. הליכה קצרה תביא את המטייל לעין חדוה הנמצא מימין.

מטייל שמעוניין להמשיך ולבקר במעיין נוסף, מוזמן להמשיך על דרך העפר עד לצומת T מרחק של כ-1 ק"מ (בקטע זה בחלקו אין ס"ש). בצומת יש לפנות דרומה ולהמשיך עם הדרך מרחק של כ-1 ק"מ. סוף הדרך מוביל לעין סוקר, במקום חניון ושולחנות קק"ל לנוחות המטיילים.

ההגעה לעין מחוללים הינה על ידי חזרה לצומת ה-T ולהמשיך ישר עוד כמה מאות מטרים.

 

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות