אודות המסלול

מסלול בדרגת קושי קלה. תוואי השטח קל למדי, רובו מסומן על דרכי עפר רחבות ונוחות להליכה. המסלול ברובו חשוף לשמש. בימי הקיץ החום יכביד על ההולך. בתקופת החורף נדרש לבדוק באם הנחלים אינם זורמים, במסלול טיול זה ובשאר המסלולים, אחרת המעבר יהיה כרוך בחצייה במים. הסימון בשביל זה קיים אך הסימון הינו גרוע ביותר! מי שסימן את המסלול אינו מבין את צורכי המטיילים ואת חשיבותם לצערי. במקומות החשובים ביותר הסימנים אינם מוצבים כמו: בפיצולי דרכים, בפניות, וכן לעיתים הסימונים אינם מתחשבים בהולכים מעין חדוה. בשל כך חווית הטיול נפגמת ביותר, וקל לאבד את השביל.

המסלול מתחיל בעין מחוללים הנמצא בשוליו של הישוב רמות מנשה (הוויז וגוגל מפות אינם מכירים במקום).

עין מחוללים הינו מעבר מים וצמוד אליו חורשה ועצי תות, המאפשרים מנוחה וצל למטייל.

השביל ממשיך במגמת עלייה לעבר החורש ועוזב אותו לטובת דרך עפר נוחה. מימין לדרך חורש טבעי ונטוע, משמאל לה צמחיית גדות אופיינית: פטל קדוש, תאנים, אולמוס שעיר, טיון דביק ועוד, הגדלים לאורך גדתו של נחל שלף.

לאחר מספר ק"מ השביל מגיע לכביש מס' 672 וממשיך צפונה לעבר צומת השופט. הדרך מסומנת בשולי השדה. השביל עוזב את השדה וחוצה את כביש מס' 6954 לעבר המועצה האזורית מגידו. השביל חוצה את המתחם ופונה מזרחה על דרך העפר. מנקודה זו מרבית המסלול מתנהלת על דרכי עפר נוחות ורחבות, אך חשופות לשמש.

לאחר כ-500 מ' חוצים את נחל השופט, אותו חוצה המסלול בהמשך עוד פעם. בימות החורף המעברים עלולים להיות מוצפים ויש להערך לכך מבעוד מועד.

מהלך של כ-2.5 ק"מ ממתחם המועצה האזורית מגידו מגיעים לעמק השלום. השביל פונה מזרחה ומסומן במרחק מה מנחל השופט הנמצא מזרחית לו. תוואי הנחל והצמחייה הצומחת על גדותיו ברורה למדי. בהמשך השביל חולף בחלק המטויל והמוכר של נחל השופט. המסלול מונגש לנכים, פזורים בו ספסלי ישיבה, ודקים הצמודים לנחל לנוחות המטיילים.

היציאה מהשמורה על שביל המעפיל לעבר הרכס וממשיך על דרך עפר נוחה לעבר קיבוץ הזורע. השביל חוצה את הקיבוץ ויורד לעבר אזור בריכות הדגים של הקיבוץ. המשכו על כביש פנימי קטן המקביל לכביש מס' 66. ההליכה עד לנקודת הסיום הסמוכה לכביש פנימי המוביל לעבר הר גחר.

כמובן שמי שיחפוץ יוכל ללכת את המסלול של שביל רמות מנשה קטע מס 2 מעין מחוללים להר גחר בכיוון ההפוך.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז לנחל השופט

ניווט באמצעות גוגל מפות לנחל השופט

ניווט באמצעות וייז לעין מחוללים

ניווט באמצעות גוגל מפות לעין מחוללים