כמוביל קבוצות בשביל ישראל אני נדרש לשרותם של נהגי ג'יפים ואו רכבי שטח באזור הדרום. באחד מסופ"ש שתכננתי לקבוצות באזור מצפה רמון פניתי למשה מזרחי מקלאב רמון שהינו בעל משאית שטח, וערכתי הסכם התקשרות לביצוע הקפצות המטיילים לשטח ומננו הן ביום שישי והן בשבת. הדברים סוכמו בכתב למניעת אי הבנות עם כל הפרטים הנדרשים.

ביום שישי בערב עוד בטרם הגיענו לנקודת המפגש עם רכב השטח שאמור להוציא את הקבוצה מהשטח, התבקשתי להתקשר בדחיפות למשה מזרחי ע"י הנהג שנשלח.

בשיחת הטלפון שכבר בראשיתה החל משה מזרחי להתלהם ודרש מחיר כפול בגין ההקפצות בניגוד לסיכומים בכתב. הבהרתי שאני עם קבוצה כעת ואשוחח עמו בערב על דרישתו החדשה. הנהג שנשלח להוציא את הקבוצה לא הכיר לחלוטין את תוואי הדרך ואליו התלווה נוסע נוסף(שלא סוכם כי יצטרף לנסיעה) שהוגדר כמורה הדרך למרות שאיננו מורה דרך שאף הוא לא הכיר את השטח לחלוטין. בפועל מי שניווט את הנסיעה הייתי אני.

בערב ניסיתי לשוחח עמו שלוש פעמים, בכל שיחה שכאמור לוותה בהתלהמות וצרחות המחיר הלך והאמיר וכל שיחה נסתיימה תוך שניות בטריקת טלפון.

נותרתי עם קבוצת מטיילים שהגיעו מרחוק, שילמו כסף רב בגין הסופ"ש וכעת אין דרך לקיימו.

בבוקר למחרת פנה אחד המטיילים מקבוצתי בתאום עמי למשה והסביר לו את הנזק שהוא גורם למטיילים, האחרון הסכים לשלוח את הנהג לנקודת המפגש ובאשר לעניין הכספי ימצא פתרון הגיוני וסביר.

הגעתי עם הקבוצה לנקודת המפגש ביום שבת. מרבית המטיילים עלו על רכב השטח וטרם היציאה הופיעה מר מזרחי עם שובל של עוזרים. כבר בתחילת המפגש העלה את טענתו שהנסיעה עולה כפול מהמחיר שסוכם ואם לא מתאים לנו אז שהנוסעים ירדו מהמשאית. במהלך השיחה העלה טענות על כך שתושבי המרכז והצפון עושקים את אנשי הדרום והוא דורש מחירים אלה כפיצוי לעושק. יתרה מכך הוא טען שזה כסף קטן עבור המטיילים. כל נסיונות השכנוע עלו בתהו. הפרשה הסתיימה לאחר שביקשתי מהמטיילים לרדת מהמשאית ולמעשה יום הטיול הושבת והסופ"ש הסתיים.

במהלך השיחה נזכרו מי מהמטיילים בכתבה שנעשתה על משה והמלון שבבעלותו בו הוא מאיים על אורחים, ואף מגרש אותם מהמלון.

לסיכום לאור הדברים והתנהגותו הביריונית אני מציע לכל מי ששוקל הן להתארח במלון קלאב רמון או מי שמעוניין לשכור את המשאית שברשותו לחשוב פעמים ולהמנע מכל התקשרות עסקית עמו. האדם הינו בריון שכונתי, מסובך באין סוף משפטים ותביעות – בקיצור שומר נפשו ירחק!

מאמר נכתב ע"י צביקה פרץ